Whatsapp Whatsapp
Telefon Hemen Ara
Bize Ulaşın: 0212 351 02 00

Annelik Estetiği – Doğum Sonrası Estetik

Hamilelik ve emzirme sonrası özellikle karın ve göğüslerde elastikiyet kaybı ve deride çatlaklar (stretch marks-birth marks) meydana gelir. Göğüslerde genelde sönmüş balona benzetebileceğimiz hacim ve dirilik kaybı meydana gelir. Karın bölgesinde kasların birbirinden ayrılmasına bağlı olarak yalancı ya da gerçek fıtık sonucu daha bombe ve gevşek bir görüntü olabilir.  Annelik estetiği  olarak yaptığımız ameliyatın içinde meme toparlama, karın germe ve gerekirse simit bölgesine liposuction ameliyatlarını içerir.

DOĞUM SONRASI ESTETİK İÇİN EN UYGUN ZAMAN NE ZAMANDIR?

Doğum sonrası vücutta deformasyon olurken bir yandan da tamir olayları başlar. Mesela doğum sonrası ilk 4 ay saçlar dökülmeye başlar ve peşinden  yeni saçlar çıkmaya başlar. Tüm bu değişimler hormonal etkiler sonucu olur. Benzer şekilde göğüs ve karın bölgesinde de aynı değişiklikler olur. Doğumun hemen sonrası karın bölgesi oldukça deforme görünürken 6 ay sonra yavaş yavaş toparlamaya başlar.

Bu nedenle doğum sonrası mommy makeover estetiği için en uygun zamanlama emzirme bittikten 3-6 ay sonra olmalıdır. Bu dönemde emzirme telaşı içinde beslenme düzenini ihmal etmemeliyiz çünkü aslında süt verebilme endişesi ile en fazla kiloları bu dönemde alabiliriz. Unutmamalıyız ki süt için gereğinden fazla şeker ve karbonhidrat tüketmeye kesinlikle ihtiyacımız yok. Yeteri kadar su tüketimi, hamilelikte kaybedilen vitaminlerin takviyesi, annenin olabildiğince huzurlu olması ve düzenli uyku şartları gereklidir.

MOMMY MAKE OVER SONRASI İYİLEŞME NASILDIR?

Evde sizi bekleyen bir minik varken hastalarımın da en sık sorduğu sorulardan biri de “ne zaman iyileşip bebeğimi kucağıma alabilirim?” sorusu. Kişiden kişiye değişebilmekle birlikte benim hastalarıma tavsiyem;

• Özellikle ilk 2 hafta 10 kg’dan fazla ağırlığı belinize yük bindirecek biçimde taşımamanız olur. Tabi ki bebeğinizi kucaklayabilirsiniz ancak yerden havaya kaldırma hareketini yapmamalısınız. Bu konuda yakınlarınızdan birisi size destek olabilir.
  • Bebeğinizi giydirip altını değiştirebilirsiniz, yıkayabilirsiniz ama küvetten havaya siz kaldırmamalısınız.
  • Size önerdiğimiz korselerinizi yaklaşık 4-6 hafta süreyle kullanmalısınız.

AMELİYAT SONRASI NE ZAMAN DUŞ ALABİLİRİM?

Ameliyat sonrası 3. günde duş almanız mümkün. Duş alıp rahatladıktan sonra size önerdiğimiz kremleri düzenli sürerseniz şişliklerin iyileşmesi çok daha hızlı olacaktır.

AMELİYAT SONRASI AĞRILAR NE KADAR SÜRER? İKİ BÜKLÜM DURMAM GEREKLİ MİDİR?

Ameliyat tekniklerimizdeki ilerlemeler sayesinde hastalarımız artık ameliyattan minimum bir ağrı ile uyanıyor. Ameliyat sonrası verdiğimiz basit ağrı kesiciler ile ağrınız kontrol altına alınacaktır. Ameliyat sonrası 2. saatte yemeğiniz gelecek ve VIP katımızda hemşirelerimiz sizi yürütecekler. Sonrasında ne kadar hareketli olursanız iyileşme süreciniz de o kadar hızlı olacaktır.

İlk 3 gün lohusa pozisyonunda yürümeniz ve ani hareketlerden kaçınmanızı istiyoruz. 3. gün duşunuzu aldıktan sonra tamamen dik pozisyonda durup normal günlük aktivitelerinizi kendiniz yapabilirsiniz.

MOMMY MAKE OVER AMELİYATI SONRASI TEKRAR HAMİLE KALABİLİR MİYİM?

Hamilelik estetiği sonrası tekrar hamile kalmak mümkündür ama ben genelde hastalarıma hamilelikler bittikten sonra ameliyat olmalarını öneriyorum çünkü ister istemez her hamilelikte az da olsa bir deformasyon gelişebilir. Hastamın yaşına da bağlı olarak çok genç yaşta aşırı deformasyon oluşmuş ise ve bu durum psikolojisini bozuyorsa  ameliyat olma kararını birlikte verebiliyoruz.

Sayfa içeriği sadece bilgilendirme amaçlıdır. Tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.